Suzuki wprowadza do polskich salonów modele Vitara Hybrid, SX4 S-CROSS Hybrid i Swift Sport Hybrid z układem mild hybrid 48V SHVS. Rozwiązanie współpracuje w unowocześnionym silnikiem 1.4 BOOSTERJET (K14D) i zapewnia dynamiczne osiągi przy zmniejszonym zużyciu paliwa.
Układ mild hybrid 48V SHVS składa się z trzech głównych elementów: urządzenia ISG 48V z funkcją silnika elektrycznego, akumulatora litowo-jonowego 48V i przetwornicy prądu stałego z 48V na 12V. Podwyższone napięcie ISG pozwala wygenerować wyższą moc i moment obrotowy w porównaniu ze stosowanym w innych modelach Suzuki układem 12V SHVS. Najważniejsze cechy nowego systemu to zupełnie nowe funkcje uzupełniania i kompensowania momentu obrotowego, które wykorzystują urządzenie ISG pracujące w trybie silnika elektrycznego do zwiększania momentu obrotowego podczas ruszania i przyspieszania. System posiada również nową funkcję wspomagania biegu jałowego, która eliminuje zużycie paliwa podczas wytracania prędkości.
Pierwsze egzemplarze Vitary Hybrid i SX4 S-CROSS Hybrid są już dostępne w polskich salonach. Na początku kwietnia dołączy do nich Swift Sport Hybrid.
Najważniejsze informacje techniczne:
Zmodernizowany silnik 1.4 BOOSTERJET(K14D) z układem mild hybrid 48V SHVS
Nowy silnik połączony z układem 48V
SHVS w modelach Vitara Hybrid, SX4 S-
CROSS Hybrid, Swift Sport Hybrid
zużywa mniej paliwa o 16%*, 15%* i
8%* niż w wersjach z silnikiem K14C.
*Dane w oparciu o metodę pomiarową WLTP.
Uzupełnianie momentu obrotowego
Gdy potrzebne jest rozwinięcie
maksymalnej siły napędowej,
urządzenie ISG działające jako silnik
elektryczny generuje dodatkowy
moment obrotowy. Dzięki temu
zapewnia natychmiastową reakcję już
przy niskim zakresie obrotów,
kompensując opóźnienie powstałe
pomiędzy otwarciem przepustnicy a
reakcją silnika.
Kompensowanie momentu obrotowego
Podczas jazdy z niską prędkością
obrotową silnika spalinowego, moment
obrotowy jest kompensowany przez
urządzenie ISG działające jako silnik
elektryczny. Dzięki temu poprawia się
płynność jazdy i zmniejsza zużycie
paliwa.
Wspomaganie biegu jałowego
Po wciśnięciu pedału sprzęgła
urządzenie ISG utrzymuje podwyższoną
prędkość obrotową silnika spalinowego
powyżej biegu jałowego, bez
konieczności dawkowania paliwa, co
wpływa na zmniejszenie zużycia paliwa.
Podczas zbliżających się targów we włoskiej Genui Suzuki zaprezentuje gamę wszystkich najnowszych silników zaburtowych, a także dwie linie własnej produkcji pontonów Suzukino oraz Suzumar.
Dowiedz się więcejZa nami emocjonujące starcia o Superpuchar Polski w piłce ręcznej, którego Sponsorem Oficjalnym jest Suzuki Motor Poland!
Dowiedz się więcejSuzuki Motor Poland, wieloletni partner ligowych rozgrywek piłki ręcznej ORLEN Superligi i ORLEN Superligi Kobiet, został oficjalnym sponsorem pierwszego Superpucharu Polski – Łódź ’24.
Dowiedz się więcejJapoński hatchback, od chwili debiutu w roku 2004 i wprowadzenia go na światowe rynki w charakterze tzw. modelu globalnego, był wielokrotnie nagradzany i został doceniony przez klientów.
Dowiedz się więcej