W porównaniu z samochodem poprzedniej generacji najnowszy Swift ma lepsze właściwości jezdne. To skutek nie tylko jego niższej masy (poniżej 1000 kg, m.in. dzięki zastosowaniu nowego silnika Z12E z ISG), ale też poprawienia przyczepności (mniejsze przechyły podczas pokonywania zakrętów) oraz bardziej bezpośredniej reakcji na ruch kierownicą. W aucie zmiany objęły też przednie i tylne zawieszenie. Z przodu zwiększono średnicę drążka stabilizatora (w celu zwiększenia stopnia napięcia sprężyn) oraz średnicę przegubów. Dodatkowo w punktach mocowania stabilizatora użyto Teflonu (*), żeby zmniejszyć tarcie i zarazem zwiększyć odporność nadwozia na przechyły. Wprowadzone zmiany wpłynęły na poprawę wyczucia kierownicy i zachowanie samochodu podczas pokonywania zakrętów, co przełożyło się na lepszą stabilność w czasie jazdy. Zwiększono także skok zawieszenia, w celu poprawy wybierania nierówności.
*Teflon to zarejestrowany znak towarowy The Chemours Company
21 maja startuje cykl pokazów Nowy Swift Roadshow w autoryzowanych salonach dilerskich Suzuki w całej Polsce, podczas których poznamy najnowszą wersję kultowego miejskiego hatchbacka Suzuki Swifta.
Dowiedz się więcejPolski Związek Bokserski podczas uroczystej gali TOP 50 wręczył stypendia dla najlepszych zawodniczek i zawodników boksu olimpijskiego.
Dowiedz się więcejNiemiecki automobilklub ADAC opublikował raport usterkowości za 2023 rok, który objął 156 modeli samochodów wyprodukowanych w latach 2014 – 2021.
Dowiedz się więcejW Warszawie odbyło się czterodniowe szkolenie poświęcone modelowi Suzuki Swift, który w kwietniu wjechał do Europy.
Dowiedz się więcej